Dün Tripadvisor’da yazarken aklıma geldi, web sitemde de yer vermeye layık diye düşündüm Midye7 için… Bundan yıllar önce, Bodrum‘da olduğumuz zamanlardan birinde, henüz daha ilk açıldığı sene, eşimin ricasıyla, tavsiye üzerine gitmiştik Midye7‘ye. Çünkü genelde herkesin bayıldığı midye dolma ya da midye tavadan ziyade, ben daha çok Belçika’da yediğim veya Fransa‘daki Leon de Bruxelles‘lerde bulabildiğim tencere midyeyi severim ve o lezzete yaklaşabilecekleri konusunda da pek umutlu değildim açıkçası. Hemen Yalıkavak Marina‘nın giriş kapısının karşısındaki sokakta, gizli bir cevher saklandığını nereden bilebilirdim ki?

midye7 midye tava bodrum
Midye7 – Midye Tava

Midye7’nin Ardındaki Sınırları Aşan Aşk Hikayesi

Güleryüzlü tatlı bir çift karşıladı bizi… Cesaret gerektiren hikayelerini merak ettik, tatlı tatlı anlattılar. İlk tanıştıklarında kız istanbul’da, çocuk Fransa’da yaşıyor… Mesafelere rağmen aşklarını yeşertiyor ve nişanlanıyorlar. Kız Fransa’ya gidiyor çocuğu ziyarete. Yemeğe çıktıklarında, şarap soslu tencere midye yiyorlar ve kız öyle seviyor ki… Çocuk kendinden çok emin şekilde: “Ben daha iyisini yaparım sana” diyor. Meğer Fransa’da Lyon’daki “Leon” restoranda 6 sene boyunca çalışmış damadımız.

Sonra bir çılgınlık yapıp bu işi birlikte Bodrum’da yapmaya karar veriyorlar. Kiraların uçukluğunu görünce, umutsuzluğa kapılmayıp, ayakları yere basan bir karar alıyorlar ve çözüm olarak, gündüzleri kızımız Burçin’in annesinin yıllardır işlettiği Dürdane Ev Yemekleri, belli bir saatten sonra Midye7‘ye dönüşüyor. Bu zoru başaran hikayeyle birlikte bizim de beklentimiz iyice artıyor tabi ve midye şekilli menülerinden veriyoruz siparişlerimizi.

midye7 midye bodrum
Midye7 Yalıkavak Bodrum

Midye7’de Benim En Favori Lezzetlerim Neler?

Krema sosunda tencere midye geldiğinde, daha ilk tadar tatmaz, Leon de Bruxelles‘dekilerin pabucu dama atıldı diyebilirim. İçindeki mantalar, kereviz sapları…. Her şey tam kararındaydı! Bayıldık! Hatta şöyle söyleyeyim; Son Paris gezilerimizden birinde, nostaljik bir ritüel olsun diye yine Champs Elysees üzerindeki Leon de Bruxelles‘e Moules yemeye gittik ve her zamanki favorilerimizden istedik. Hiç de aklımda kalan lezzeti bulamadım ve “Mis gibi Midye7 dururken, bir daha da Leon’da tencere midye yemem” dedim, o derece! 🙂

midye7 tencere midye bodrum
Midye7 – Bodrum – Belçika usulü tencere moules

Tencere midyenin tadını çıkarırken, ardından deniz tarağı yatağında servis edilen ve üzerinde bolca peynir eritilmiş, sarımsak soslu midye graten bi’ geldi… İşte esas o an itibariyle, benim için ciddi bir Midye7 hayranlığı başladı. Normalde Bodrum’da Yalıkavak‘a uzak lokasyonlarda konaklasak bile, her sene sadece onlar için bile, illa ki yolumuzu bir kaç kere Midye7‘ye çeviriyoruz.

midye7 belcika midye graten bodrum
Midye7 Bodrum – Midye Graten

Instagram hesaplarından gördükçe bu sene tencere midye için çok farklı soslar hazırladıklarını duydum; rokforlu vs. İlk fırsatta denemek için Bodrum‘a gitmek üzere gün sayıyorum. Ama itiraf edeyim ki, aklım en çok yine o eşsiz benzersiz midye gratende! Tripadvisor‘daki yorumlara biraz baktım, herkes lezzetin hakkını vermiş de, bazı yorumlarda servis yavaş diyenler olmuş. Valla iyi yemek zaman alır. Her şeyi sipariş üzerine yapıyorlar. Ben böyle eşsiz bir lezzet için biraz beklemeye razıyım 🙂

midye7 tencere midye bodrum 1
Midye7 – Bodrum- Tencere Midye

Midye7 İletişim Bilgileri

Adres: Yalıkavak Mahallesi, Özkan Sokak, Ekrem Önal İş Merkezi Yalıkavak, Bodrum, Muğla